Sunday, February 1, 2015

Salah orang kita nampak


Sudah selalu sangat terdetik dalam hati, mengutuk perbuatan sesetengah orang yg (sorry kasar) berpakaian tutup litup tp tak menjaga adab pergaulan. 

Aku juga sudah selalu pujuk hati 
Aku tak boleh meng"lali"kan perbuatan mereka. 
I've to consider something to overcome this feeling.

Diorang manusia. Diorang buat silap
Kau pun pernah macam tu juga, kadang kau tak sedar.

Memujuk dan terus memujuk supaya membenci perbuatannya, tapi bukan membenci orangnya.

Dalam sudut lain, 
aku juga ingat.
Allah sedang mentarbiyah aku.
Apakah aku mengutuk / sebaliknya.

Manusia takkan lari daripada buat silap.
Suatu kesilapan yang dilakukan seseorang itu, akan menjadi kebaikan kepada orang lain walaupun bukan menjadi kebaikan kepada orang yang melakukan kesilapan tersebut.

Terus qawiy .

No comments:

Post a Comment

I do appreciate every single effort
you put to scroll my posts.
Do comment :)