Thursday, August 27, 2015

Farasye mengadu


This is more like a sharing piece from me.

Aku  pernah declare dlm satu post aku kat satu website, 
yang aku rasa hipokrit bila aku kata aku nak ambik medic.
Aku cipta "alasan" utk menyedapkan hati aku, on why I really prefer medic.

Out of all sudden, 
As Time passes by, 
Ak terimpi balik, "alasan" yg aku cipta dulu. 
Alasan tu, cukup kukuh utk convince aku menjadi seorang pelajar perubatan.
Tapi bila aku ingat balik, dan fikir tajam-tajam balik.

"Sye, u're wrong . 
That's not excuses. That's for real. "

Aku mula ada penyesalan . 
Aku rasa . Hurmm. . .

Aku ni memang tak pandai buat keputusan ke hah?
Dulu aku paling sungguh-2 nak jadi doctor gigi. I do aim for it, but I end up making a (entah so-called) decision. 
And for sure I can't blame no one. Noo one.

Ak cerita balik pd seorg kawan ak.
Kwn yg dulu, kitorang sama-2 strive utk perkara yg sama. 
Iaitu utk jd antara pelajar sains yg lompat pergi medic. 
(This thing is kinda few that's y ppl will definitely realise)
Dia kata, "jgn mnyesal ats keputusan tu.ada hikmah. Kita takkan lupa farasye, sbb farasye yg selalu naikkan semangat kita bila kita down x nak ambik medic dulu" 

Aku tersentap. 
Pernah? Ke?
Aku? Sumbang? Semangat? Pada? Orang? Yang? Pernah? Habis? Semangat?

"You're convincing enaf" , she said.

Dan aku rasa nak jerit kat rooftop.
......

Aku kena sedar. 
Semangat yg aku guna utk aku buang medic daripada kos pilihan aku semata-mata impian yg aku nk capai, bukan semangat bodo-2.
Bukan sembang kencang ni bro.

Semangat tu akan aku terus guna to make sure my dream is accomplished! 
No matter what. No matter what. No matter what.

Kamon girl's power ! 

Sincerely,
Farasye

Sory gais kalau korang nyampah dgn tulisan aku yg mcm nak menagih simpati ni. 

I just think, u guys deserve better choice and better decision!
Be faultless 

Kat sini aku nak share satu Twitter account . Series aku rasa doctor ni best. Aku rasa doctor lain best juga cuma depa tak approach in a way that society really needs them. Technologically 
Kamon. 





Sorry tulisan kali ni terabur. 
Which obviously describes me




No comments:

Post a Comment

I do appreciate every single effort
you put to scroll my posts.
Do comment :)